Opdracht 2. Grafische partituur
Ik heb gekozen om een partituur te doen die ik met een groep kan uitvoeren.
Hieronder is mijn grafische partituur te zien.
Er zijn vier partijen van acht tellen. Als eerst zal ik met de hele klas de eerste partij klappen zodat iedereen het ritme doorheeft. Daarna verdeel ik de kinderen over de vier partijen. De kinderen kunnen allemaal even hun partij oefenen en daarna gaan alle partij tegelijk spelen. Ik klap mee, zodat de kinderen het ritme kunnen blijven aanhouden. Ik begin vrij langzaam, als kinderen heel gemakkelijk meekomen kan ik differentiëren door een sneller ritme aan te nemen in het vervolg. Wanneer de kinderen hun partij drie keer hebben gespeeld, geef ik de groepen een nieuwe partij om te spelen. Ook deze mogen ze even oefenen en dan gaan we de partijen weer drie keer gezamenlijk spelen. Ook hierbij begin ik weer vrij langzaam en kan opbouwen naar een sneller ritme. Dit gaat door tot elk kind elke partij drie keer heeft gespeeld.
Er zijn vier partijen van acht tellen. Als eerst zal ik met de hele klas de eerste partij klappen zodat iedereen het ritme doorheeft. Daarna verdeel ik de kinderen over de vier partijen. De kinderen kunnen allemaal even hun partij oefenen en daarna gaan alle partij tegelijk spelen. Ik klap mee, zodat de kinderen het ritme kunnen blijven aanhouden. Ik begin vrij langzaam, als kinderen heel gemakkelijk meekomen kan ik differentiëren door een sneller ritme aan te nemen in het vervolg. Wanneer de kinderen hun partij drie keer hebben gespeeld, geef ik de groepen een nieuwe partij om te spelen. Ook deze mogen ze even oefenen en dan gaan we de partijen weer drie keer gezamenlijk spelen. Ook hierbij begin ik weer vrij langzaam en kan opbouwen naar een sneller ritme. Dit gaat door tot elk kind elke partij drie keer heeft gespeeld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten